• kysysuoraan3000kertjotain

Kysy Suoraan

Kuinka saada dialogiin nuoret vihaiset miehet netissä, jotka eivät henkilökohtaistesti tunne yhtään maahanmuuttajaa ja joiden mielipiteet pohjaavat pääosin ennakkoluuloihin ja yleistyksiin?

CASE: KYSY SUORAAN

Oikeusministeriön tavoitteena oli saada aikaan yhteys ja dialogi rasistisesti ja vihamielisesti maahanmuuttajiin suhtautuvien nuorten miesten välille.

Aiemmat rasismin vastaiset kampanjat eivät tavoittaneet strategisesti tärkeimpiä kohderyhmiä. Erityisesti verkossa omilla foorumeillaan sekä sosiaalisen median kanavissa olevat nuoret miehet jäivät tavoittamatta.

STRATEGIA

Strategiaksi valittiin suora yhteys ja suora kysyminen. Päätettiin rakentaa suora yhteys maahanmuuttajien ja nuorten miesten välille.

KEINOT: SUORA LIVE-YHTEYS

Other rakensi oikeusministeriölle viikoksi jatkuvan live-kokonaisuuden sekä valvotun live streamin, jossa kolme kiinnostavaa ja eri näkökulmia edustavaa mahaanmuuttajaa Husu, Fathi sekä Meg vastasivat kaikkiin kysymyksiin suoraan ja henkilökohtaisesti livenä videolla.

Päähenkilömme Husu, Meg ja Fathi kuvasivat arkeansa livenä ja vastasivat kännykkäkameralla yhteensä viikon ajan, yhteensä 70 tunnin ajan: istuessaan aamiaisella, viedessään lapsia tarhaan, työmatkalla, töissä, harrastuksissa ja kotona.   Annoimme mahdollisuuden kysyä  suoraan ja samalla näytimme samalla mitä maahanmuuttajat tekevät päivänsä aikana.

TULOKSET: SUORA LIVE-YHTEYS

Konkreettinen tavoite oli saada tavalliset kantasuomalaiset uoret miehet eri foorumeilta kysymään suoraan maahanmuuttajalta itseään askarruttavia asioita.

Kymmeniä tuhansia nuoria miehiä tuli keskustelemaan ja kysymään omilta foorumeiltaan sekä sosiaalisen median kanavista.

Sosiaalisen median ilmiö
  • Oikeusministeriö