• byroslavia_musta

#byroslavia

”Tässä sosiaalisen median kampanjassa pystyttiin nostattamaan monikanavaisesti verkkokeskusteluja
pilkettä silmäkulmassa unohtamatta.”

– Grand One , Paras sosiaalisen median kampanja, kunniamaininta


 #BYROSLAVIA: JÄTÄ KIELTO TAI SÄÄNTÖ

MTV3:n viikon suorin talk show Enbuske & Linnanahde Crew eli #ELCrew-ohjelman #byroslavia-osallistuttaminen valjasti some-yleisön turhien kieltojen ja sääntöjen ilmiantajaksi.

Other Group suunnitteli ja tuotti syyskaudella  ELCrew-ohjelmaan laajan #byroslavia-teemalla olleen sosiaalisen median aktivoinnin, joka osallisti yleisönsä eri  kanavissa. Syksyn puheenaihe ja ilmiö sosiaalisessa mediassa oli #byroslavia-keskustelu.

KEINOT

”Paljasta elämääsi haittaava turha kielto tai sääntö tägillä #byroslavia, niin käsittelemme sen.”

Kampanja otti haltuun pienen piirin käyttämän #byroslavian ja aktivoi ihmiset ilmiantamaan turhia kieltoja tai sääntöjä some-aktiivien ja politiikkojen tuella läpi kaikkien kanavien.  ELCrew:n TV- ja radio-ohjelmat nostivat päivittäin esille radiossa ihmisten jättämiä kummallisia, käsittämättömiä tai tarpeettomia kieltoja ja sääntöjä. Viikko huipentui torstaisin ”viikon byroslavismin” julkaisuun, joka julkaistiin suorassa talkshowssa tv:ssä ja internetissä.

MITÄ TEHTIIN?

#byroslavia ja byroslavia.org nostivat esille turhia kieltoja Twitterissä ja Facebookissa ja aktivoivat keskustelua yhteiskuntaamme puhuttavista aiheista. Viikottainen “Viikon Byroslavismi” ja top-lista järjettömistä kielloista kannustivat keskustelemaan ja jakamaan ”byroslavismeja”.

TULOKSET

  • Yli 100.000 käyttäjää #byroslavia
  • Yli 30.000 kävijää byroslavia.org- sivusto, joka toimi kieltojen arkistona
  • ELCrew-ohjelma vahvisti #byroslavia ilmiötä ja synnytti keskustelua

ILMIÖ

#byroslaviasta tuli syksyn 2014 puhutuin ilmiö aktiivisen suomalaisen Twitter-yleisön keskuudessa.

”Ehdotan, että vuoden sana on #byroslavia #vuodensana2014 @yleuutiset.”

– Ilkka O. Lavas, Twitter

Monikanavailmiö
  • MTV3
  • Julkaisu - Syksy 2014
Näytä projekti